Mobiil-ID

Mobiil-ID on digitaalne isikutunnistus sinu nutiseadmes, millega saad e‑keskkondadesse siseneda, makseid teha, lepinguid sõlmida, digiallkirja anda ja valimistel hääletada. Mobiil-ID teenust saad tellida vaid Telia iseteeninduses ja alates 18. eluaastast.

Mobiil-ID-ga liitumine

  1. Alustamine ja SIM-i aktiveerimine

    Mobiil-ID lepingut saad sõlmida siis, kui sul on ID-kaart ja selle PIN-koodid ning oled Telia mobiiliteenuste klient ja sul on Mobiil-ID toega SIM-kaart.

    Vajadusel saad uue SIM-kaardi tellida. Uue kaardi aktiveerimiseks järgi juhendit.

  2. Numbri ja isikukoodi sidumine

    Kontrolli mobiiliteenuse lehel, kas su number ja isikukood on juba seotud.

    Numbri saab isikukoodiga siduda: lepingu omanik, valides vastava numbri lehel „Haldan kasutajat“; kasutaja ise, valides ülal paremal „Seon olemasoleva numbri“.

  3. Vajadusel Era Arve teenusega liitumine

    Kui sa ei ole mobiilinumbri omanik (nt juhul kui leping on ettevõtte või teise eraisiku nimel), siis on vaja liituda Era Arve teenusega.
  4. Tellimine ja sertifikaatide aktiveerimine

    Mine iseteenindusse ja läbi Mobiil-ID tellimise sammud. Pärast allkirjastamist saad Telia digitempliga kinnitatud lepingu alla laadida.

    Sertifikaatide aktiveerimine võib võtta kuni 10 minutit.

Kas sinu Mobiil-ID on aegunud?

Mobiil-ID sertifikaadid on seotud sinu Mobiil-ID toega SIM-kaardiga. Kui sertifikaadid aeguvad, pead oma SIM-kaardi välja vahetama ja Mobiil-ID teenuse uuesti tellima.

Loen lähemalt

Mobiil-ID kasutaja meelespea

  • Pea meeles, et sisestades oma mobiiltelefonis Mobiil-ID PIN1 või PIN2, nõustud e‑teenuse sisuga, kinnitad tegevuse ja vastutad selle tagajärgede eest. Mobiil-ID-ga antud digiallkiri (st PIN2 sisestamine) on võrdne omakäelise allkirjaga.
  • Veendu alati enne PIN-koodi sisestamist, kas mobiiltelefoni saadetud kontrollkood vastab sellele, mida kuvab e-teenuse pakkuja. Kindlasti ei tohi sisestada PIN-koodi, kui sa ei ole soovinud logida e-teenusesse või kui sa pole soovinud anda digiallkirja.
  • Hoia Mobiil-ID PIN-koode mobiiltelefonist lahus, salajases ja turvalises kohas. Ära anna PIN-koode kellegi teise kätte.
  • Kui oled kaotanud mobiiltelefoni ja/või SIM-kaardi, teavita sellest esimesel võimalusel mobiilioperaatorit. Selleks helista mobiilioperaatori klienditoe numbril või pöördu side peatamiseks lähimasse esindusse. Seejärel SIM-kaart suletakse ning peatatakse ka Mobiil-ID kasutamise võimalus.
  • Mobiil-ID PIN- ja PUK-koode saab vaadata ainult SIM-kaardi ümbriselt. Hoia ümbris alles, et saaksid vajadusel koode uuesti meelde tuletada. Kui Mobiil-ID aegub, tuleb tellida uus SIM-kaart koos uute PIN-koodidega. (Koodid leiad uue SIM-kaardi tagaküljelt kraabitava kihi alt.)
  • Kui sul PIN- ja PUK-koode alles ei ole, on ainus viis Mobiil-ID edasi kasutamiseks uus SIM-kaart tellida. Mobiil-ID puhul ei ole uute PIN-koodide väljastamine ilma SIM-kaardi vahetuseta võimalik.
  • Välismaal kaasneb iga Mobiil-ID tehinguga olenevalt toimingust kas ühe või kahe SMS-i Eestisse saatmise hind vastavalt rändlusteenuste hinnakirjale.

Hea teada

KKK

Hinnakiri

Tingimused