MultiSIM
Telia MultiSIMi teenusega võid telefoni rahumeeli koju jätta, sest saad internetti kasutada ja töökõnedele vastata ka nutikella, tahvli või muu seadmega.
Soovin teenustTelia MultiSIMi teenusega võid telefoni rahumeeli koju jätta, sest saad internetti kasutada ja töökõnedele vastata ka nutikella, tahvli või muu seadmega.
Soovin teenustKasuta olemasoleva mobiilipaketi kõne-, sõnumi- ja internetimahtu
Kiired tööasjad saad telefonita aetud kasvõi metsarajal joostes
Teenusega liitumiseks peavad sinu iPhone ja Apple Watch kasutama uusimat iOSi ja olema omavahel Bluetoothiga seotud.
3 €/kuu + km
Vaatan juhenditTeenusega liitumiseks peab sinu Samsung Galaxy telefon olema Galaxy nutikellaga seotud. Telefonil peab olema vähemalt Android 6.0 tarkvaraversioon ja 1,5 GB operatiivmälu, nutikell peab olema Samsung Galaxy Watch LTE või uuem.
3 €/kuu + km
Vaatan juhenditKui sul on erinevate tootjate seadmed (nt Samsungi kell ja mõni muu telefon) või soovid sama numbrit kasutada helistamiseks ja sõnumite saatmiseks teises telefonis. Teenusega saad nutitelefonis ja eSIMiga nutikellas sama numbrit kasutada. Teenuse saab tellida ainult põhiseadme numbri omanik või tema volitatud isik.
3 €/kuu + km
Tellin teenuseKvaliteetne mobiilne internet ja kõned sinu ettevõtte telefonidesse, tahvlitesse ja arvutitesse. Ühte mobiilipaketti saad jagada kuni 5 seadme vahel.
al. 10 €/kuu + km
Vaatan lähemalteSIM on SIM-kaardi tüüp – lihtsalt füüsilisel kujul plastikust SIM-kaardi asemel on kasutusel elektrooniline SIM-kaart. MultiSIM on teenus, mis võimaldab nutikellas või muus seadmes kõiki mobiiliteenuseid kasutada (helistada, sõnumeid saata) sama numbriga, mis on telefonis. MultiSIMi teenust saad kasutada nii eSIMiga (nt nutikellas) kui plastikust SIM-kaardiga (nt teises telefonis).
Teenuse tellimiseks peab nutitelefonis ehk põhiseadmes olema Telia kõnesideteenusega mobiilsidepakett ja tellija peab MultiSIMiga liitumiseks omama vastavat õigust või volitust. Kui vastav volitus puudub, aga on soov teenusega liituda, siis võid teenuse tellida Era Arve kaudu või pöörduda oma numbri omaniku poole ja paluda ajutist teenuse tellimise volitust.
Iseteeninduses saab volitatud isik teenuse tellida ka teisele (enda koondarvel olevale) numbrile.
MultiSIMi teenuse saad lõpetada Telia iseteeninduses, kui valid lehelt „Mobiil“ oma numbri, seejärel valid "Haldan lisateenuseid" ja sealt „Mobiili lisateenused“ > „MultiSIM“.
Kui kasutad MultiSIMi Apple’i, Samsungi või Huawei seadmes, siis lõpeta teenus vastavas äpis. Vaata juhendeid meie MultiSIMi teenuse lõpetamise abilehel.
Telia MultiSIMi teenus toimib hetkel iPhone 6Si ja uuemate mudelitega ning Samsungi nutitelefonidega, millel on vähemalt Android 6.0 tarkvaraversioon ja 1,5 GB operatiivmälu.
NB! Vanemad iPhone’id (iPhone 7 ja vanemad) ei ühildu uuemate Apple Watchidega (Apple Watch 5 ja uuematega) ning ei toeta ka uusimaid Watch OSi ja iOSi versioone. Samuti ei pruugi iPhone’is vanema kella ühendamine ja MultiSIMi teenuse tellimine pärast iOSi versiooni uuendamist enam õnnestuda. Täpsema info Apple’i seadmete ühilduvuse ja nõuete kohta leiad Apple'i kodulehelt.
Iseteeninduses MultiSIMi teenusega liitudes võib põhiseadmeks olla mistahes telefon, mis töötab Telia Eesti mobiilivõrgus. Lisaseadmeks saab valida lisaks telefonile mistahes muu seadme (nt nutikella, tahvelarvuti), mis on mõeldud kõnede ja sõnumite saatmiseks ning vastuvõtmiseks ja kus on vaja kasutada põhinumbrit. MultiSIMi teenusega saab liita ainult ühe lisaseadme.
Juhul, kui sinu pank seda toetab, on Apple Watchi nutikellaga võimalik maksta Apple Pay lahendust kasutades ning Samsungi nutikellaga alates Galaxy Watch4 seeriast Google Pay lahendust kasutades.
MultiSIMi teenus töötab ka välismaal, kui põhinumbril on rändlusteenus avatud.
Apple Watch toetab rändlust alates tarkvara versioonist watchOS 9.1 (alates Watch series 5 mudelist), telefonil peab olema vähemalt tarkvara IOS 16.0. Apple Watch töötab rändluses ainult VoLTE rändlusega võrkudes. VoLTE rändluse olemasolu saad kontrollida Telia kodulehel. Kui valitud riigi ja operaatori puhul on märgitud Võrgutüüp: 2G, 3G, 4G, 5G, VoLTE, siis on antud võrgus VoLTE rändlus. Rändluse kasutamiseks veendu, et kella seadetes oleks rändlus lubatud.
NB! Apple Watchiga ei saa MultiSIMi teenusega liituda välisvõrgus olles.
Samsungi kelladega saad välisriigis kasutada nii kõnesidet, sõnumeid kui andmesideteenuseid. Seejuures tasub arvestada, et kõnede puhul näidatakse olenevalt võrkude liidestuse tehnoloogiast osades riikides põhinumbrit, kuid osades võrkudes välja helistades lisanumbrit. Sõnumite puhul kuvatakse SMSi saatmise korral põhinumbrit ja MMSi saatmise korral lisanumbrit.
Teenuse tellimiseks peab nutitelefonis ehk põhiseadmes olema Telia kõnesideteenusega mobiilsidepakett ja tellija peab MultiSIMiga liitumiseks omama vastavat õigust või volitust. Tutvu Telia mobiilipakettidega. Kui vastav volitus puudub, aga on soov teenusega liituda, siis võid teenuse tellida Era Arve kaudu või pöörduda oma numbri omaniku poole ja paluda ajutist teenuse tellimise volitust.
Iseteeninduses saab volitatud isik teenuse tellida ka teisele (enda koondarvel olevale) numbrile.
Kui soovid olemasolevat MultiSIMi teenust uues Apple’i või Samsungi kellas kasutada, siis tuleb uus kell telefoniga siduda ja algatada mobiilside paketiga liitumine. Liitumisprotsessis pakutakse võimalust MultiSIMi teenus vanast kellast uude üle tuua. Peale seda, kui MultiSIMi teenus on uues kellas tööle hakanud, võid vanas kellas eSIMi kustutada.
Kui kasutad MultiSIMi teenust eSIMiga mõnes muus seadmes, siis seadme vahetusel tuleb MultiSIMi teenus lõpetada ja uues seadmes uuesti tellida. Kui kasutad füüsilist SIM-kaarti, siis tõsta see lihtsalt ühest seadmest teise.
Kui vahetad telefoni ja soovid uue telefoniga kasutada olemasolevat nutikella, siis tuleb kell vanast telefonist lahti siduda ja uue telefoniga siduda. Kella vanast telefonist lahti sidumisel tuleb valida, et eSIM jääb kella alles. Sellisel juhul saad MultiSIMi teenust kohe edasi kasutada kui oled kella uue telefoniga sidunud.
Kui kustutasid kellast eSIMi, siis mine telefonis uuesti kas Watch-i äppi (Apple) või Wearable’i äppi (Samsung), alusta teenusega liitumist ja taasta eSIM.
Kui telefoni vahetusel tekib MultiSIMi teenusega probleem, siis on kõige lihtsalt MultiSIMi teenus lõpetada ja uuesti tellida.
See on mobiililepingu vaates omaniku vahetus ja sellisel juhul MultiSIMi teenus lõpetatakse. MultiSIMi teenus tuleb uue omaniku alt uuesti tellida.
Teenuse tellimiseks Apple’i või Samsungi kellale peab sul olema volitus või tööandja luba, et MultiSIMi kuutasu kuvataks ettevõtte arvel. Kui sul puudub volitus või tööandja luba, saad MultiSIMi teenuse eest ise tasuda, kui liitud esmalt Era Arve teenusega.
Iseteeninduses teenuse tellimiseks peab samuti olema volitus. Ettevõtte volitatud isik saab iseteeninduses teenuse tellida ka teisele ettevõtte nimel olevale numbrile. Kui sul puudub volitus, saad MultiSIMi teenuse eest ise tasuda, kui liitud esmalt Era Arve teenusega ja valid MultiSIMiga liitumisel esindatavaks eraisiku.
Kell kasutab nutitelefoni numbrit. Kõik mis on lubatud põhinumbriga, on lubatud ka kellaga. Kell jagab põhinumbri mobiilsidepaketis olevat kõne-, sõnumi- ja internetimahtu. Kui nutitelefonil ei ole paketis internetti, ei ole seda ka nutikellal.
Apple Watchi või Samsung Galaxy Wearable’i äpis liitudes saad enda tuvastamiseks kasutada nii Mobiil-ID-d kui Smart-ID-d. Soovitame kasutada Mobiil-ID-d või pankade kaudu autentimist, kuna mõningatel erandjuhtudel ei pruugi (eelkõige Apple’i puhul) Smart-ID-ga autentimine toimida. Samuti tuleb Smart-ID-d kasutades meeles pidada, et selle toimimisel on eripära: teenusega liitumise menüü võib vahepeal sulguda, mistõttu tuleb sinna uuesti tagasi pöörduda.
Iseteeninduses liitudes saad lisaks eelnevalt kirjeldatud võimalustele kasutada isikutuvastuseks ka ID-kaarti.
Kui number ei ole sinu nimel, on teenuse tellimiseks vajalik teenuse tellimise volitus. Selle saamiseks pöördu numbri omaniku poole. Iseteeninduses saab volitatud isik teenuse tellida ka teisele (enda koondarvel olevale) numbrile.
Kui su telefoni number kuulub ettevõttele ja soovid MultiSIMi teenuse võtta ettevõtte arvele, on sul vaja numbriomaniku volitust või peab numbri omanik lubama MultiSIMi teenuse tellimist ettevõtte nimel. Selleks peab ettevõtte volitatud esindaja pöörduma Telia poole.
Soovi korral saad MultiSIMi teenuse sõlmida ka eraisikuna, siis ei ole volitust vaja. Selleks on vaja liituda Era Arve teenusega ja vormistada MultiSIMi teenuse kuutasu Era Arvele.
Kui oled iseteenindusest MultiSIMi teenuse tellinud, siis kopeeritakse põhinumbrile saadetud SMSid ka MultiSIMiga seadmesse. See kehtib ainult SMSide puhul; MMSe MultiSIMiga seadmesse ei kopeerita.
Kui kasutad MultiSIMi teenust Apple Watchi või Samsung Galaxy Weari kellas, siis edastatakse telefonile saadetud SMSid ja ka MMSid kellale Bluetoothiga või Apple’i/Samsungi konto kaudu üle interneti.
Need äpid (nt parkimine) ja teenused (nt lisamahu ostmine, rändluspakettide ostmine jms), mis põhinevad kasutaja numbri tuvastamisel, toimivad MultiSIMi lisaseadmes nagu põhinumber. See tähendab, et kõik aktiveeritud teenused tellitakse põhinumbrile ja need kajastuvad põhinumbri arvel.
Rändluses võib MultiSIMi lisanumbrilt välja helistades tekkida olukord, kus näidatakse välja MultiSIMi tehnilist numbrit. See võib juhtuda juhul, kui Telial ei ole välisvõrguga CAMELi või VoLTE roamingu lepingut.
Jah, sellisel juhul tuleb MultiSIMi teenusega liituda iseteeninduses. Liitumisel luuakse QR-kood, mida saab kasutada Samsungi kellas eSIMi seadistamiseks. Selleks tuleb telefoni tõmmata rakendus Galaxy Wearable ja selles läbi teha MultiSIMi aktiveerimise protsess, mille käigus tuleks valida „Mul on QR-kood või aktiveerimiskood“.
Iseteeninduses MultiSIMi teenusega liitudes saad teenust kasutada mistahes lisaseadmes nii füüsilise kui eSIMiga (nt nuputelefon, tahvel, autostereo, mõne muu tootja kell või muu seade). Füüsilise SIMi puhul tuleb SIM-kaart eelnevalt e-poest tellida. MultiSIMi teenusega saab liita ainult ühe lisaseadme.
Nutikellas kui ka nutitelefonis võiks liitumise hetkel olla uusim operatsioonisüsteemi versioon. 2023. aasta septembri seisuga on selleks iPhone’i puhul iOS 17 (toetavad iPhone Xs, Xr ja uuemad telefonid) ja Apple Watchi puhul watchOS 10 (toetavad Watch 4 ja uuemad kellad).
Kui sul on iPhone 6s, 7, 8 või X ning oled sellega juba MultiSIMi teenust kasutanud, saad MultiSIMi teenust ka edaspidi kasutada. Samuti saad nimetatud telefonidega (millel on vanem süsteem kui iOS 17) MultiSIMi teenusega liituda, juhul kui Apple Watchi tarkvara versioon on vanem kui watchOS 9, kuid sellisel juhul ei tööta Apple Watch rändluses.
Seda, millised iPhone’i ja Apple Watchi versioonid omavahel kokku sobivad, näed Apple'i kodulehelt.
Cellulari (st eSIMi) toega Apple’i nutikellasid on 2 versiooni: USA/Canada ja Global (ehk ülejäänud maailm). Meie regioonis töötab ainult Global-versioon.
Teenusega liitumiseks on vaja kõigepealt iPhone ja eSIMiga Apple Watch omavahel Bluetoothiga siduda. Teenuse tellimiseks ava iPhone’is rakenduse Watch menüüpunkt „Mobile data“ ning juhul kui teenusega liitumine on lubatud, vali „Set up new data plan“. Avaneb veebileht, kus pead end autentima ja enne teenusega liitumist tingimused läbi lugema ja nendega nõustuma. Liitumise aktiveerimine võtab aega ligikaudu 5 minutit. Peale edukat aktiveerimist saadetakse sinu iPhone’i vastav teavitus.
Apple Watchi nutikellasid on nii GPSi kui ka eSIMi toega. eSIMi ehk Cellulari versiooni mudelitel on ümmargune nupp (nupu ingliskeelne nimi on Digital Crown) punast värvi ringiga. Kui nupul puudub punane ring, siis on tegemist GPSi toega kellaga, millega MultiSIMi teenust kasutada ei saa.
MultiSIMi teenust saad kasutada kõigi Euroopa regiooni Apple Watchi mudelitega alates Apple Watch 3-st. Veendu, et nii telefonil kui kellal oleks kasutusel uusim saadaolev tarkvara.
NB! Vanemad Apple Watchid (Watch 3 ja 4) ei ühildu uuemate iPhone’idega (alates iPhone 8) ja ei toeta ka uusimaid Watch OSi ja iOSi versioone. Seega ka iPhone’is iOSi versiooni uuendamisel ei pruugi enam vanema kella ühendamine ja MultiSIMi teenuse tellimine õnnestuda.
Loe lähemalt Apple'i kodulehelt, millised kellamudelid on mõeldud Euroopa regioonis kasutamiseks. Apple’i lehelt näed ka seda, millised Watchi mudelid toimivad uusimate iPhone’i mudelitega.
Ei saa. Apple Watch Set Up for a Family Member ei ole Telia Eesti võrgus toetatud.
Baltikumi regioonist soetatud kelladel toimivad kõik funktsioonid ja teenused korrektselt. Muudest piirkondadest ostetud seadmete puhul ei saa seda garanteerida.
Teenusega liitumiseks on vaja kõigepealt Samsungi nutitelefon ja eSIMiga Samsung Galaxy Watch omavahel Bluetoothiga siduda. Teenuse tellimiseks ava telefonis rakenduse Galaxy Wearable menüüpunkt „Mobiilsidepaketid“ ning juhul kui teenusega liitumine on lubatud, vajuta nuppu „Järgmine“. Avaneb veebileht, kus pead end autentima ja enne teenusega liitumist tingimused läbi lugema ning nendega nõustuma. Liitumise aktiveerimine võtab aega ligikaudu 5 minutit. Peale edukat aktiveerimist saadetakse sinu telefoni vastav teavitus.