Hea teada
Rändlusteenus ehk roaming tähendab mobiilside kasutamist välisoperaatori võrgus.
Euroopa Liidu riikides kasutad mobiilsideteenust nagu Eestiski, kuid väljaspool Euroopa Liitu reisides kehtib erinev hinnastus. Igasugune interneti kasutus väljaspool Euroopa Liitu on tasuline.
Rändlusteenuse kasutamise üle saad ise kontrolli hoida – teenust saad aktiveerida või sulgeda iseteeninduses. Lisaks rändlusteenuse aktiveerimisele iseteeninduses pead selle seadistama ka oma telefonis. Kui sa ei soovi teadlikult välisoperaatori võrgus internetti kasutada, peab andmerändlus ehk data roaming alati olema telefonist välja lülitatud. Kui rändlus on sisse lülitatud, siis kasutab su telefon igal juhul internetti.
Interneti kasutamine välismaal on turvaline, kuid tutvu enne reisi alati tingimustega Telia veebilehel.
Väljaspool Euroopa Liidu riike kehtiv mobiilse interneti Päevapakett hoiab internetikulud alati 24 tunniks kontrolli all.
- Päevapakett rakendub automaatselt välisoperaatori võrku kasutama hakates, kui telefonis on andmerändlus ehk data roaming lubatud.
- Telia ja Diili erakliendina saad osta Päevapaketi 6 € kuni 12 € eest, pakett on 24 tunniks kindla tasuga.
- Telia ärikliendina saad osta Päevapaketi 12 € või 15 € eest (lisandub käibemaks), pakett on 24 tunniks kindla tasuga.
Kui soovid internetti väljaspool Euroopa Liitu kasutada rohkem kui 24 tundi, telli 7 päeva kehtiv Nädalapakett. Paketti saad kuni 7 päeva ette tellida ja välismaale jõudes seda kohe kasutama hakata.
Telia informeerib sind SMS-i teel, kui jõuad välisoperaatori võrku.
Samuti informeerib Telia sind valitud internetipaketi mahu täitumisel. Siis pead otsustama, kas ja millise paketiga soovid internetti edasi kasutada. Kui sa mobiilset internetti edasi kasutada ei soovi, lülita telefonis andmerändlus välja.
Loe kindlasti välismaal sulle saadetud SMS-e ja jälgi ka teavitusi Minu Telia äpis!
Kui kaotad välismaal telefoni või see varastatakse, teavita kohe esimesel võimalusel sellest Teliat numbril +372 639 7130. Seda saab teha ööpäevaringselt. Pea meeles, et välismaalt ei saa Telia lühinumbrile 123 helistada, vaid tuleb valida pikk number. SIM-kaardi sulgemistele reageerib Telia kohe ja selle sulgemisel ei saa kolmandad isikud sinu numbrit kasutada
Pea meeles, et seni, kuni sa ei ole Teliat telefoni kadumisest või vargusest teavitanud, vastutad sina kasutatud teenuste arve tasumise eest.
Veendu, et oled pärast kõne lõppemist selle kindlasti lõpetanud – isegi kui teine pool on kõne oma seadmes lõpetanud, võib kõne aktiivseks jääda.
Kui sul ei ole plaanis välismaal internetti kasutada, siis lülita kindlasti oma telefonis andmerändlus välja juba Eestis.
Kuidas lülitada andmeside telefonis välja?
Leia telefoni seaded:
„Settings“ / „Seaded“ -> „Mobile data“ / „Mobiilne andmeside“ -> „Mobile Data Options“ /„Mobiilse andmeside valikud“ -> „DATA ROAMING ON“ / „Andmerändlus sisse lülitatud“ -> vali „DATA ROAMING OFF“ / „Andmerändlus välja lülitatud“.
Soovitame hoida telefonis andmerändlus alati deaktiveerituna ja see alles siis sisse lülitada, kui tekib reaalne vajadus välismaal mobiilset internetti kasutada. Nii ei ole ohtu, et välisvõrku sattudes asud kohe välisoperaatori hinnakirja järgi internetti kasutama. Kui andmerändlus on väljas, siis ei ole mitteteadlik kasutamine välismaa võrgus võimalik ja telefon ei hakka sinu teadmata välismaa operaatori võrku sattudes internetti kasutama.
Tähelepanelik tasub olla ka Euroopa Liidu piirialadel (nt Kreeka saartel, Prantsusmaa lõunarannikul jm aladel) ning ka Eesti piirialadel, kus võid sattuda teise operaatori võrku, milles interneti kasutamine võib olla oluliselt kallim.
Arvesta, et paljud telefoni rakendused kasutavad andmeside ka taustal (näiteks sinu asukoha määramiseks teeb GPS, Facebook jms rakendus regulaarselt asukoha kontrolli). Seetõttu on otstarbekas need rakendused sulgeda (välja logida) või määrata telefonis andmeside kasutamise seadetes, millistel rakendustel lubad andmeside kasutada.
Sinu telefoni ekraani ülaosasse ilmub välisoperaatori nimi, kelle teenuseid kasutad.
Olenevalt telefonist võib see teave ilmuda ka sellisel kujul, et välisoperaatori ja Telia nimed on koos – igal juhul oled sa välisoperaatori võrgus.
Kõige olulisem info teenuste kasutamise kohta Euroopa Liitu reisides
Telia mobiilipaketid sisaldavad kõnesid, SMS-e ja kindlat internetimahtu, mida saad kasutada Euroopa Liidu liikmesriikides reisil olles samadel tingimustel, mis Eestis.
NB! Eesti hinnakiri ei kehti, kui oled Euroopa Liidus rändluses ning helistad Eesti numbrilt mõnele Euroopa Liidu välisele telefoninumbrile. Näiteks kui helistad Soomes olles oma Eesti numbrilt Venemaa numbrile, arvestatakse tasu Soome võrguoperaatori poolt kehtestatud rändlusteenuste hinnakirja järgi.
Üldjuhul saab neid teenuseid Euroopa Liidu riikides rändluses olles kasutada sama hea kvaliteediga (st teenuste kättesaadavus, andmeside kiirus jmt) kui Eestis olles. Samas peab rändluses olles arvestama sellega, et mõnedes riikides võidakse nimetatud teenuseid pakkuda ka kehvema kvaliteediga kui Eestis – seda eelkõige tehnilise võimekuse tõttu. Näiteks võivad mõnes piirkonnas puududa uuema põlvkonna (4G, 5G) võrgud/leviala või esineda muud objektiivsed välised tegurid, mis teenuste kvaliteeti mõjutavad (nt topograafilised). Samuti mõjutab teenuste kvaliteeti võrgu koormus, kasutaja asukoht tugijaama suhtes, kasutaja seadme tehnilised parameetrid või seadistused jmt.
Kui külastatava Euroopa Liidu riigi sideettevõtja teenuste kvaliteet erineb oluliselt sinu kodumaise paketi kvaliteedinäitajatest (nt mobiilise interneti maksimaalsest kiirusest) ja see mõjutab oluliselt nende teenuste kasutamist, võid sellest teavitada Teliat.
Kuigi Euroopa Liidus on suhteliselt muretu mobiili kasutada ja automaatne võrgu valik on väga mugav, soovitame sul siiski jälgida, et sinu telefon ei satuks ootamatult satelliitside võrku või mõnda Euroopa Liidu välisesse võrku, kus teenuse kasutamine võib olla oluliselt kallim. Näiteks võib Prantsuse lõunarannikul sattuda Monaco võrku või Küprosel Türgi võrku, kus teenuse kasutamise hinnastab Euroopa Liidu väline operaator enda hinnakirja järgi. Informeerime sind ka SMS-i teel, kui peaksid sellisesse võrku sattuma.
Balti ja Skandinaavia riigid
Kõned, sõnumid ja internet
Eesti hinnaga kasutamiseks kogu paketi mahus
Mujal Euroopa Liidus
Internet mujal Euroopa Liidus Eesti hinnaga kasutamiseks valitud mahus
Eesti hinnad ja tingimused kehtivad järgmistes riikides:
Austria, Belgia, Bulgaaria, Guadeloupe, Hispaania, Holland, Horvaatia, Iirimaa, Island, Itaalia, Kreeka, Küpros, Leedu, Liechtenstein, Luksemburg, Läti, Malta, Martinique, Mayotte, Norra, Poola, Portugal, Prantsuse Guajaana, Prantsusmaa, Reunion, Rootsi, Rumeenia, Saint Martin, Saksamaa, San Marino, Slovakkia, Sloveenia, Soome, Taani, Tšehhi, Ungari, Vatikan.
Pane tähele! Mobiilse interneti kasutamise võimalus puudub järgmistes sihtkohtades: Mayotte ja Reunion.
Riigid Euroopas, kus ei kehti reguleeritud rändlusteenuse hinnad: Suurbritannia, Gibraltar, Monaco, Šveits, Andorra ja Balkani riigid nagu Serbia, Albaania jt. Pane tähele ka Euroopa Liidu piirkondi nagu Küpros, Lõuna-Prantsusmaa jm, kus võivad levida mitte Euroopa Liidu riikide operaatorite võrgud ja kus teenuse kasutamine maksustatakse nende hinnakirja järgi.
Enamasti ei arvestata reguleeritud hinnaga kõnede hulka välismaal tehtud kõnesid kohalikele teenusnumbritele ja teistele eritasulistele numbritele. Eritasulised numbrid on näiteks lennu- ja laevafirmad, pangad, parkimisteenuse pakkujad jt. Näiteks Soomes on eritasulised suunad järgmised: +358 100; +358 200; +358 600; +358 700; +358 800 (loetelu ei ole lõplik). Olenevalt riigist ja operaatorist võivad sellised kõned maksta 0,60 – 7 €/min.
Rändlusteenuste kasutamisel Euroopa Liidu liikmesriikides kehtivad mõistliku kasutamise põhimõtted: EST / RUS / ENG
Väljuvad kõned hinnastatakse enamasti minuti täpsusega. See tähendab, et kui helistad näiteks 42 sekundit, siis maksad ühe minuti eest.
Mobiil-ID kasutab ka välismaal autentimiseks ja digiallkirjastamiseks SMS-teenust. Kõik SMS-id hinnastatakse vastavalt välisoperaatori hinnakirjale.
Kui sul on enda telefonis andmerändlus ehk data roaming välja lülitatud, siis ei saa sa mobiilset internetti välismaal kasutada ja teenuse kasutamise tasu ei teki.
Kui andmerändlus on telefonis sisse lülitatud, siis tekib mobiilse interneti kasutus igal juhul ja see on tasuline.
Kui soovid iga päev veidi mobiilset internetti kasutada, siis on sul mõistlik juba Eestis kuni 7 päeva varem ette tellida 7 päeva kehtiv Nädalapakett.
Kui sa ei ole valinud Nädalapaketti ega MB-põhist hinnastust, siis kehtib sulle vaikimisi Päevapakett, mis on hoiab sinu internetikulud 24 tunniks kontrolli all.
Kui telefonis on andmerändlus sisse lülitatud, siis alustad välismaal kohe interneti kasutamist ja aktiveeritakse Päevapakett.
Päevapakett
Päevapakett uueneb iga 24 tunni möödumisel. Kui oled lõpetanud Päevapaketi kasutamise ja lülitanud oma telefonis välja andmerändluse, siis ei aktiveeru uus Päevapakett enne, kui alustad uuesti mobiilse interneti kasutamist (näiteks alles 3 päeva pärast ning seni, kuni andmerändlus oli sinu telefonis välja lülitatud, Päevapaketi tasu ei kaasne).
Päevapakett rakendub automaatselt kohe, kui sina või sinu seade välismaal interneti kasutamist alustab.
Näited Päevapaketi rakendumisest
- Telefonis lennurežiimi mahavõtmine, mille seadistustes on andmerändlus sisse lülitatud ning telefon alustab näiteks asukoha positsioneerimist.
- Äpi kaudu takso tellimine
- E-posti rakenduse avamine, mis seejärel automaatselt kontrollib sissetulevaid kirju.
Kui Päevapaketi 24-tunnine periood lõppeb ja sa järgmist Päevapaketti kasutada ei soovi, siis tuleb sul telefonis andmerändlus välja lülitada!
Nädalapakett
Nädalapaketiga saab mobiilset internetti kasutada riikides, kus Telia Nädalapaketi teenust pakub.
Nädalapaketi saad ette tellida kuni 7 päeva enne reisi või reisi ajal SMS-i teel. Nädalapaketi tellimiseks saada SMS numbrile 9560 riigis kehtiva Nädalapaketi märksõnaga "NADAL RIIGIKOOD“ või teisele numbrile tellides "NADAL RIIGIKOOD 5xxxxxxxx“, näiteks "NADAL USA“ või „NADAL USA 5xxxxxxxx“. Nädalapakett aktiveerub siis, kui pärast paketi tellimist esimest korda välisoperaatori võrgus internetti kasutama hakkad. Täpsemad tingimused leiad siit.
Nädalapakett kehtib alates aktiveerimisest 7 päeva (168 tundi) või kuni mahu täitumiseni.
Järgmise Nädalapaketi saad ette tellida ka juba olemasoleva Nädalapaketi kehtivuse ajal 75% mahu kasutuse täitumisel.
Enne väljapoole Euroopa Liitu reisimist ning Päeva- või Nädalapaketi kasuks otsustamist mõtle läbi, mille jaoks soovid/sul on vaja mobiilset internetti kasutada ja kui palju andmemahtu selleks vajad!
Näiteks:
- kas kavatsed saata e-kirju;
- kas on vajadus e-posti teel edastada faile;
- kas on vajadus kasutada pilveteenuse dokumendihoidlat (Google Drive, Dropbox jms);
- kas soovid liikuda uudisteportaalides või muudel erinevatel veebilehtedel;
- kas soovid edastada, üles või alla laadida pilte ja videoid;
- kas soovid kasutada GPSi, liiklusteabe või muid asukohaga seotud rakendusi (Tripadvisor, Bolt, Uber jms),
- kas kavatsed kasutada suhtlusrakendusi (Messenger, Twitter, Skype jms).
Vaata SIIT, kui palju sellised toimingud võivad mahtu kulutada.
Arvesta, et Päeva ja- Nädalapakettidel on mahupiirangud ja mahu täitumisel ei saa enam internetti edasi kasutada või tuleb tellida uus pakett.
- Laadi filmid, muusika või audiofailid (podcast’id) alla enne reisi või siis, kui viibid WiFi võrgus. Ära vaata videoid näiteks Youtube’is, Netflixis jms. Need võivad kulutada palju andmesidemahtu.
- Lülita välja piltide pilveteenusega sünkroniseerimine. Kui näiteks ühe pildi maht on 5 MB, siis seda sõbrale saates ei kuluta sa palju internetti. Kui oled aga teinud päevas 50 pilti, siis teeb see juba 250 MB ehk 0,25 GB ja nende pilve laadimine võib ära kasutada terve Päevapaketi mahu ilma, et ise arugi saaksid.
- Logi välja rakendustest, millel on automaatsed andmekasutusfunktsioonid.
- Piltide ja videote edastamisel vähenda nende resolutsiooni.
- Kasuta võimalusel WiFi võrku, et hoida mobiilset andmemahtu vaid hädavajalikuks kasutamiseks.
Arvesta internetimahu kasutamist umbkaudselt nii:
- ühe e-kirja saatmine: 2 MB (kui kiri ei sisalda faile)
- 2 pildi laadimine: 10 MB (sõltub pildi resolutsioonist)
- 4 sõnumi saatmine suhtlusrakendustes: 2 MB (ei sisalda piltide ja videote laadimist)
- 1 tund filmi vaatamist (Youtube, Netflix): 1-7 GB (sõltub video kvaliteedist)
- 10 min WhatsApp’i kõne (ilma videota): 5 MB
- 10 min WhatsApp’i kõne (videoga): 75 MB
- 1 tund muusika kuulamist: 0,2 GB
Kui külastad tihti mahukaid veebilehti või videoportaale, on võimalik päeva või paariga ära kasutada isegi mitu GB andmemahtu. NB! Reklaamid veebilehel kulutavad rohkem internetti.
1 GB = 1024 MB, mis omakorda on 1048576 kB
- Kui sinu telefoni seadistustes on andmerändlus välismaal viibimise ajal sisse lülitatud, siis sa juba kasutad internetti ja vaikimisi kehtib sulle Päevapakett, mis hoiab kulud 24 tunniks kontrolli all.
- Oma interneti kasutust saad vaadata Minu Telia äpist. Seal saad jälgida Päevapaketi või tellitud Nädalapaketi kasutatud mahtu ja paketi kehtivusaega.
- Telia saadab sulle SMS-i, kui Päeva- või Nädalapaketi maht hakkab täituma.
- Otsusta ise, kas kasutada välismaal mobiilsideteenuseid või mitte.
- Mõtle läbi, mis olukordadeks mobiilisideteenust vajad: kas ainult helistamiseks ja SMS-ide saatmiseks või ka interneti kasutamiseks (ning millisteks tegevusteks internetti vajad).
- Enne reisi tutvu rändlusteenuse hindade ja tingimustega Telia veebilehel ning sihtriigi interneti kasutamise tingimustega.
- Pea meeles, et väljaspoole Euroopa Liitu reisides kehtib teistsugune hinnastus.
- Sina ise otsustad selle üle, kas lülitad oma telefoni seadistustes andmerändluse ehk data roamingu sisse või välja. Kui see on sisse lülitatud, siis kasutab su telefon igal juhul internetti.
- Väljapool Euroopa Liitu reisides kehtib vaikimisi 24-tunnine Päevapakett (erakliendile hinnaga 6-12 €, ärikliendile 12 € + käibemaks või 15 € + käibemaks).
- Väljapool Euroopa Liitu reisides telli vajadusel Minu Telia äpist või SMS-i teel ette Nädalapakett.
- Tee eelneva info põhjal sobiv valik vastavalt enda vajadusele ja rahalisele võimalusele!
- Välismaal interneti kasutamisele kehtib ka kuulimiit (vaikimisi 60 €, mida saad soovi korral ise muuta). See tähendab, et arved interneti kasutamise eest ei ületa vastavaid limiite.
Rändlusteenus ehk roaming tähendab mobiilside kasutamist välisoperaatori võrgus.
- Selleks, et sa välismaal olles kõiki teenuseid (kõned, SMS-id ja mobiilne internet) kasutada saaksid, peab rändlusteenus Telia iseteeninduses aktiveeritud olema. Kontrolli rändlusteenuse olek alati enne reisi iseteeninduses üle.
- Mobiilse interneti kasutamiseks välismaal pead lisaks rändlusteenuse aktiveerimisele iseteeninduses aktiveerima rändluse ka oma telefonis. Selleks lülita telefonis seadete alt sisse andmerändlus ehk data roaming ning saadki välismaal olles internetti kasutama hakata. Mõistlik on aga telefoni seadetes hoida alati andmerändlus deaktiveerituna ja see alles siis sisse lülitada, kui tekib reaalne vajadus välismaal mobiilset internetti kasutada. Nii ei ole ohtu, et välisvõrku sattudes asud kohe välisoperaatori hinnakirja järgi internetti kasutama.
- Enne reisi tutvu kindlasti ka sihtriigi operaatorite rändlusteenuste hinnakirjaga, eriti mobiilse interneti kasutamise hindade ja tingimustega.
- Vaikimisi kehtib sulle andmerändluse kuulimiit 60 €, mida saad soovi korral suurendada või vähendada või üldse maha võtta. Soovitame siiski kasutada kindlat kuulimiiti, et arve mobiilse interneti kasutamise eest välismaal ei tuleks suurem kui määratud kuulimiit.
- Kui oled rändlusteenuse aktiveerinud, siis on sulle kõikide teenuste kasutamine välismaa operaatorite võrkudes avatud.
- Tea, et mobiilset internetti tarbivad nutitelefonid ka siis, kui sa ise telefoni ei kasuta (nt Messengeri teavitused, sissetulevad e-kirjad, hoiatused jne). Selleks, et sul ei tekiks interneti kasutamise eest ootamatuid lisatasusid, lülita juba enne reisi oma telefoni seadetes välja andmerändlus ehk data roaming.
- Kui oled tutvunud välismaal rändlusteenuse hindadega ja soovid mobiilset internetti siiski välismaal kasutada, siis lülita selleks oma telefoni seadetes sisse andmerändluse funkstioon.
Kui soovid rändluses VoLTE-kõnesid teha, kontrolli välisriigi operaatori avatud võrkude infost, kas operaator neid toetab.
NB! Kui välisriigi operaator on 2G- ja 3G-võrgud sulgenud ning kõned toimivad vaid 4G-võrgus, veendu et:
- Sinu telefon on VoLTE-rändluse võimekusega, nt iPhone alates iOS 15-st ja Samsungi Galaxy telefonid alates Android 12 tarkvaraversioonist. Teiste Androidi telefonide puhul kinnitab VoLTE rändluse toe seadme tootja.
- VoLTE-kõned on sinu telefonis aktiveeritud. Juhul kui VoLTE-kõned rändluses ei toimi, võib abi olla telefonis mobiilse andmeside rändluse lubamisest.
Juhul kui VoLTE-kõned rändluses ei toimi, võib abi olla telefonis mobiilse andmeside rändluse lubamisest.
NB! VoLTE-kõnede teenus ei kasuta mobiilse andmeside mahtu, aga kui see on telefonis lubatud, siis võivad muud seadme rakendused käivitada mobiilse andmeside sessiooni.
Telia saadab sulle igasse riiki saabudes infosõnumi vastava riigi hindadega ning ka siis, kui alustad mobiilse interneti kasutamist. Tutvu sihtkoha riigi hindadega kindlasti juba enne reisi meie kodulehel ja telli interneti kasutamise soovi korral Nädalapakett ette. Tutvu ka interneti kasutamise tingimustega.
Enamikes välisriikides operaatorid kutsungit ei maksusta. Küll aga maksustavad näiteks Ameerika Ühendriikide operaatorid ka väljuva kõne kutsungit. Kui operaator maksustab kutsungit, siis on vastavasisuline info kajastatud meie kodulehel selle operaatori rändlusteenuste hinnakirja juures.
Piiriäärsetes piirkondades (nt Narvas) võib olla rändlusoperaatori levi kohati tugevam kui Eesti operaatoritel ning telefon valib automaatselt tugevama võrgu levi. Kui telefoni omanik seda tähele ei pane ning välisoperaatori võrgus kõnesid teeb, kajastuvad tema arvel rändluskõned.
Saadame välisoperaatori võrku sattudes sulle hinnainfo sõnumi. See sõnum tähendab, et oled asunud kasutama rändlusteenust ja teenuse kasutuse eest esitab arve välisoperaator, kelle võrgus teenuseid kasutatakse. Mõistlik on telefoni seadetes hoida alati andmerändlus deaktiveerituna ja alles siis see sisse lülitada, kui tekib reaalne vajadus välismaal mobiilset internetti kasutada. Nii ei ole ohtu, et välisvõrku sattudes asud kohe välisoperaatori hinnakirja järgi internetti kasutama.
Samuti võivad jooksva kuu arvel kajastuda eelmisel kuul välismaal tarbitud rändlusteenused. Kui teed kõne välismaal näiteks 20. septembril, võib see kõne kajastuda alles oktoobrikuu arvel, mis väljastatakse novembris. Rändlusteenuste kajastamine arvel oleneb sellest, millal rändlusoperaator info Teliale saadab.
Rändluses LTE ehk 4G võrku kasutades tekivad LTE/4G standardist tulenevalt väikesed andmesidesessioonid ka siis, kui seadmes on andmerändlus välja lülitatud. See tuleneb sellest, et telefoni erinevad funktsionaalsused vajavad toimimiseks mobiilset internetti. Andmerändluse sessioonide eest kaasneb tasu vastavalt rändlusteenuste hinnakirjale. Selliste seansside vältimiseks tuleb seadme võrgutüübiks valida 3G või 2G.
Tegemist on Telia sõnumikeskuse numbriga, mis kajastub kõnede eristusel siis, kui saadad välisriigis olles sõnumeid. Kuna rändluspartnerid meile konkreetset numbrit, millele tegelikult sõnum saadeti, ei saada, siis kajastub kõnede eristusel Telia sõnumikeskuse number.
Välisriigis saad MMS-i saata ja vastu võtta nende operaatorite võrkudes, kellega on avatud mobiilse interneti kasutamise võimalus ehk andmerändlus. Välisriigis MMS-i saates lisandub MMS-i hinnale mobiilse interneti kasutamise tasu vastavalt rändlusteenuste hinnakirjale. MMS-i vastuvõtmisel kaasneb samuti tasu mobiilse interneti kasutamise eest vastavalt rändlusteenuste hinnakirjale.
Välisriigis on kõnede vastuvõtmine üldjuhul tasuline ja maksustatakse vastavalt rändlusteenuste hinnakirjale.
Selleks kasuta tingimusteta suunamise teenust, mis on avatud kõikidele klientidele.
Suunamise aktiveerimine:
**21* + maakood, telefoninumber # ja kõne alustamise klahv
Suunamise lõpetamine
##21# kõne alustamise klahv
Suunamise puhul ei ole oluline, kas suunamine aktiveeritakse Eestis või välisriigis olles.
Kõne tingimusteta suunamine ja tingimuslik suunamine levialast väljumisel või mobiiltelefoni väljalülitamisel maksustatakse üldjuhul sarnaselt kõnesuunamistele Eestis. Kui oled välisriigis, näiteks USA-s, ning:
- aktiveerid tingimusteta suunamise (**21*nr#) USA numbrile ja keegi sulle helistab, siis maksad kõne eest Eestist USA-sse (vastavalt Eestist välismaale helistamise hinnakirjale);
- aktiveerid tingimusteta suunamise (**21*nr#) Eesti numbrile ja keegi sulle helistab, siis maksad Eesti-sisese helistamise hinna.
Tingimuslikult suunatud kõned maksustatakse juhul, kui mobiiltelefonile ei vastata või kui number on kinni, vastavalt välisriigis kõnede vastuvõtmise maksumuse ja rändlusoperaatori võrgust suunatud numbrile helistamise maksumuse summale.
Kui aktiveerid tingimusliku suunamise (suunamine, kui kõnele ei vastata määratud aja jooksul, kui telefon on kinni või välja lülitatud) Eesti numbrile ja keegi sulle helistab, siis maksad vastuvõetava kõne eest ja lisaks kõne eest USA-st Eestisse (vastavalt Telia rändlusteenuste hinnakirjale).
Kui aktiveerid tingimusliku suunamise USA numbrile ja keegi helistab sulle, siis maksad vastuvõetava kõne eest ja lisaks USA kohaliku kõne eest (vastavalt Telia rändlusteenuste hinnakirjale).
Ettemaksu soovitame teha siis, kui tead juba ette, et teenuse kasutus võib ületada sulle kehtestatud krediidilimiiti (loen krediidilimiidi kohta lähemalt). See aitab vältida võimalikke piiranguid teenuste kasutamisel.
Oma koondarvele kehtestatud krediidilimiiti saad kontrollida kas iseteenindusest või helistades Telia kliendiinfosse.
Ettemaksu saad tasuda oma viitenumbriga samale arveldusarvele nagu arveid makstes. Loomulikult võid tasuda krediidilimiiti ületavate teenuste eest ettemaksu ka välismaal, kuid kodumaal olles on seda kindlasti mugavam teha.
Väljastame vahearve siis, kui sulle kehtestatud krediidilimiit (loen krediidilimiidi kohta lähemalt) on ületatud ja edasiseks teenusekasutuseks on vajalik teha vahemakse. Selle vältimiseks soovitame enne välismaale sõitu vaadata üle oma teenusekasutuse saldo ning vajadusel teha ettemaks.