Enamus Telia mobiilikliente naudib uue kõnesidetehnoloogia võimalusi

Viimase viie aastaga on suurem osa Telia mobiilside kliente kasutama hakanud VoLTE kõnesidetehnoloogiat, mis pakub varasemaga võrreldes paremat mobiilikõnede kvaliteeti ja tunduvalt kiiremat kõne alustamise võimalust.

Telia Eesti raadiovõrgu osakonna juhi Oliver Leki sõnul on iga uus mobiilsidetehnoloogia põlvkond oma eelkäijatest võimekam, pakkudes kliendile paremat kasutuskogemust ja kvaliteeti ning ka täiesti uusi võimalusi.

„VoLTE (voice over LTE ehk kõned 4G võrgus) tähendab lühidalt seda, et mobiilikõned toimuvad mobiilioperaatori 4G võrgus, mitte vanemates 2G ja 3G võrkudes. VoLTE kõned pakuvad märgatavalt paremat kõnekvaliteeti. Näiteks on 4G võrgu kõned vanemate kõnetehnoloogiatega võrreldes naturaalsema tämbriga ja märksa väiksema taustamüraga. Samuti on kõned häirekindlamad, mis tähendab, et 4G levi „äärealadel“ on VoLTE kõnekvaliteet tagatud mastist palju kaugemal kui näiteks 2G või 3G võrgu puhul. Tuntav vahe on ka selles, et mobiilikõnesid saab algatada palju kiiremini kui varem. Näiteks võtab kõne alustamine 2G või 3G võrkudes üldjuhul aega 5-7 sekundit. Seevastu 4G võrgus toimuv kõne saab ühendatud ligi kolm korda kiiremini ehk vähem kui kahe sekundi jooksul,“ selgitas Lekk.

4G mobiilikõned moodustavad praeguseks ligemale 57% Telia kõneliikluse kogumahust ning see number kasvab pidevalt. 4G kõned on aktiveeritud aga enam kui 350 000 Telia võrgus töötavas telefonis.

Oliver Leki sõnul on samas selliseid seadmeid, mis veel 4G kõnesid ei kasuta (kuigi telefon seda võimaldaks), üle 100 000.

„Meie soovitus on kindlasti oma seadmes VoLTE kõned aktiveerida. Ühest küljest aitab see helistamisel aega kokku hoida, teisalt aga nautida kvaliteetsemat kõneteenust. Lisaks on oluline teada, et 4G kõned täiendavaid kulusid kliendile kaasa ei too ning need arvestatakse kliendi poolt kasutatava kõnepaketi sisse,“ lisas Lekk.

4G mobiilikõnede kiirele kasvule on kaasa aidanud just VoLTE toega telefonide levik – kui viis aastat tagasi oli Eestis vaid mõni üksik VoLTE toega nutitelefon, siis täna on VoLTE võimekusega juba kõik Telia poolt müüdavad mobiiltelefonid.

Lisaks nutitelefonidele leiab Telia tootevalikust nüüd ka soodsaid VoLTE toega nuputelefone eesotsas Nokia 105 4G mudeliga.

4G kõneside ehk VoLTE kohta leiab rohkem infot Telia veebist.

Kuidas VoLTE kõned oma telefonis sisse lülitada?

  • Selle, kas mobiiltelefonis on VoLTE kõned aktiveeritud, tunneb üldjuhul ära ekraani ülaservas kuvatava VoLTE tähise järgi;
  • VoLTE kõneside kasutamiseks peab telefon seda tehnoloogiat toetama. Infot selle kohta, kas konkreetne mudel toetab VoLTE-t, leiab seadme tehniliste näitajate alt (mis on leitav nii tootja kui üldjuhul ka sideteenuse pakkuja poolt). Samuti saab selle info vajadusel kätte guugeldades. Telia e-poes on kõik hetkel müüdavad mobiiltelefonid VoLTE toega;
  • Telefonis saab VoLTE kõnede staatust (ehk kas need on sisse või välja lülitatud) kontrollida telefoni Seadete alt. Nt: Seaded – Ühendused – Mobiilsidevõrgud. NB! Erinevatel telefonidel võivad Seadete all valikute sätted olla erinevad!
  • Teatud juhtudel võivad kliendil olla VoLTE kõned “kinni keeratud” ka Telia iseteeninduses. Seda saab klient ise soovi korral kontrollida. Esmalt peab sisenema Telia iseteenindusse ning valima: Mobiil (kõik mobiiliga seotud teenused) – Toimingud – Haldan lisateenuseid – Mobiili lisateenused - VoLTE (Voice over LTE ehk 4G kõned).
Tutvun teiste uudistega