SBI uuring: Telia on Eesti kõige jätkusuutlikum IT- ja telekomiettevõte
2022. aasta rahvusvahelise jätkusuutlike brändide indeksi (Sustainable Brand Index) uuringu põhjal hindavad tarbijad juba kolmandat aastat järjest Eestis kõige jätkusuutlikumaks telekommunikatsiooniettevõtteks Teliat.
Üldarvestuses hindasid eestlased kõige jätkusuutlikumateks brändideks Coopi, Kalevit ja Teliat. Teistest telekommunikatsiooni ettevõtetest sai Elisa tänavu 24. ja Tele 2 41. koha.
“Telia jaoks on jätkusuutlikkus äristrateegias ja igapäevases töös kesksel kohal. Tegeleme valdkondadega, mis on meie äriga enim seotud ja meie klientidele kõige olulisemad - keskkonnahoid ja ringmajandus, digitaalne kaasamine, andmekaitse ja küberturvalisus. Kõigis neis teemades oleme enesele seadnud kõrged eesmärgid, mis ei saa teoks ilma meie töötajate, klientide ja partnerite ühise pingutuseta - oleme tänulikud ja jätkame ühiselt seda teed, sest teha on veel palju,” ütles Telia Eesti vastutustundlikkuse juht ja kommunikatsioonidirektor Katrin Isotamm.
Tänavuse jätkusuutlike brändide indeksi uuringu tulemustest selgub paraku ka, et eestlased peavad jätkusuutlikkusega seotud teemasid varasematest aastatest vähem oluliseks. Koroonapandeemia tõttu läheb inimestele enam korda tervishoid, samuti on Ukrainas toimuv sõda seadnud olulisele kohale julgeoleku. Oluliste teemade pingereas on Eesti tarbijate jaoks languse teinud aga näiteks kliimamuutuste valdkond.
“Eesti tarbijate jaoks esmaolulised teemad on meid järjest tabanud kriise arvestades igati mõistetavad. Samas on kurb tõdeda, et üldine tähelepanu ja huvi jätkusuutlikkuse osas on ajas vähenenud ning tänavuse uuringu andmete põhjal peetakse varasemast vähemtähtsaks näiteks kliima ja ringmajandusega seonduvat, aga ka mitmekesisuse või vaimse tervise küsimusi,” lisas Isotamm.
2022. aasta jätkusuutlike brändide indeksi esikümnesse (paremusjärjestuses) jõudsid: Coop, Kalev, Telia, Elron, Rimi, Leibur, Apotheka, Põltsamaa Felix, Farmi ja Tere.
Tänavused sektori võitjad: toidukauplused - Coop (üldarvestuses 1. koht); toidukaubad - Kalev (2.); telekommunikatsioon - Telia (3.); transport/reisimine - Elron (4.); farmaatsia - Apotheka (7.); kütus - Alexela (15.); pangandus - Swedbank (23.); elekter ja soojus - Eesti Energia (34.) (Allikas: SBI 2022).
Sustainable Brand Index on Euroopa suurim sõltumatu jätkusuutlikkuse brändiuuring, mida viiakse läbi ka Eesti eratarbijate turul alates 2020st aastast. Uuring põhineb Eesti tarbijate seas tehtud küsitlusel, mis mõõdab, kuidas tajutakse brändide vastutustundlikkust keskkonnas ja sotsiaalses sfääris. Eestis osales 2022. a uuringus 900 inimest, kes hindasid 49 brändi.