Telia: 5G toob Eesti digieduloos järgmise hüppe
Telia teise kvartali majandustulemused kinnitavad, et ettevõte on jätkuvalt kõigis oma peamistes ärivaldkondades Eestis turuliidri positsioonil.
Telia olulisemate fookuste hulgas esimesel poolaastal olid 5G arendus ning IT- ja küberturbe teenuste kiire kasv. Televaatajatele lisandus hulgaliselt põnevat ja eksklusiivset telesisu nagu originaaltoodang „Laula mu laulu“ Inspira kanalil ning turule jõudis uus striimingteenus Telia Play.
Ettevõtte juhi Robert Pajose sõnul annab 3,6GHz sagedusoksjonil äsja võidetud sagedusluba võimaluse 5G toel siinse digiühiskonna veelgi kiiremaks arenguks ning uute teenuste tekkeks. „Telial on täna Eesti suurim 5G leviala, sest avasime oma klientidele 5G võrgu juba poolteist aastat tagasi ning oleme selle arendamisega palju tööd ära teinud. Teise kvartali seisuga on meil töös üle 200 5G tugijaama ja 5G telefonide kasutajaid Telia võrgus enam kui 100 000. Uued sagedused võimaldavad võrku edasi laiendada, arendada kasutusjuhte erinevates ärisektorites energiast transpordini ning ühendada asjade interneti ja 5G võimalused,“ rääkis Pajos.
Mais sõlmitud koostööleppe kohaselt tarnib ja haldab Telia eelolevatel aastatel AS-ile Tallinna Vesi 25 000 kaugloetavat veearvestit. „Tegemist on ühe meie suurima asjade interneti projektiga ning näeme selles valdkonnas tulevikus suurt potentsiaali. Samuti näeme, et nõudlus küberturbe- ja IT lahenduste järele on viimastel aastatel järjest kasvanud, ettevõtted teadvustavad nende teemade olulisust praeguses keskkonnas ning usaldavad oma IT üha sagedamini väliste ekspertide kätte,“ kommenteeris Pajos.
Telia jätkab investeerimist klienditeeninduse kvaliteeti ja seotud digilahendustesse. Täna lahendab Telia klienditugi 85% tehnilistest pöördumisest läbi kaughalduse.
Telia on Eesti vastutustundlike kaubamärkide edetabelis kõrgel kolmandal kohal (SBI 2022). Eesti Energiaga tänavu kevadel sõlmitud mahukas tuuleenergia leping katab järgmise 5 aasta jooksul ca 70% Telia energiavajadustest. Ettevõte kasutab 100% rohelist energiat juba aastast 2016. Ülevaate Telia vastutustundliku äri fookustest ja tegevustest leiab siit: Telia Ühiskondliku Mõju Raport 2022.
Telia müügitulu oli teises kvartalis 82,8mEUR kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1,7%. Esimesel poolaastal oli müügitulu vastavalt 165,7mEUR, kasv aasta-aastalt 4,6%. Ettevõtte ärikasum oli teises kvartalis 30,8mEUR, kasv eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 4,6%. Esimese poolaasta ärikasum oli 61,9mEUR, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6,2%. Telia on turuliider kõigis oma peamistes tegevusvaldkondades ning Eesti suurimate investorite hulgas – igal aastal investeerib ettevõte siinsele turule suurusjärgus 50mEUR. Telia mobiililiitumiste arv ulatus teise kvartali lõpus 1,23 miljonini, interneti püsiühenduse kasutajaid oli 243 000 ja TV teenuse kasutajaid 203 000.