Telia loodud uus veebileht aitab digimaailmaga paremini sõbraks saada
Telia lõi digilõhe vähendamise eesmärgil uue veebilehe, kust leiavad olulist ja kasulikku infot nii need, kes soovivad aidata oma lähedastel ja tuttavatel digimaailmaga suuremaks sõbraks saada, kui ka need, kes tahavad ise mõnda oma digioskust arendada.
Inimeste oskused ja teadmised digimaailmas edukaks hakkama saamiseks on sageli väga erinevad. Kuigi paljud meist on juba lapsest peale harjunud erinevate tehnoloogiliste seadmetega mängima ja suhtlema ning veetnud kogu oma teadliku tööelu arvuti taga, ei käi see ometi kõigi inimeste kohta.
Seetõttu tasub neil, kelle digioskused on paremal tasemel, anda oma oskuseid ja teadmisi edasi neile, kes ennast digimaailmas nii mugavalt ei tunne.
Sellele kaasa aitamiseks on Telia loonud eraldi veebilehe, kust leiab kasulikku infot nii see, kes soovib aidata oma lähedaste ja tuttavate oskuseid ja teadmisi selles osas täiendada kui ka erinevate digitegevuste juures juhendamist vajav inimene.
“Telia klienditugi puutub oma töös pidevalt kokku inimeste erinevate murede ja soovidega ning oleme ka aru saanud, et tegelikult tahaksid paljud meie klienditoele helistajad hiljem ise rahulikult internetis n-ö näpuga järge ajada, et meie poolt jagatud õpetussõnad järele proovida ja kinnistada,” rääkis Telia müügi- ja teenindusüksuse juht Katre Liiberg.
“Selleks panimegi kokku erinevad juhendid nii erinevate tegevuste tegemiseks internetis kui ka erinevate pettuste ära tundmiseks. Loodame, et see veebikülg on abiks nii sellele inimesele, kes soovib mõnele oma lähedasele abiks olla, kui ka sellele, kes tahab omal käel uusi oskusi ja teadmisi omandada.”
Digilõhe vähendamise eesmärgil õpetamiseks ja aitamiseks mõeldud veebileht on üles ehitatud tegevuste ja teadmiste kaupa: vasakult veerust on võimalik leida tegevus, mille puhul soovitakse kedagi juhendada või ka ise selle tegevuse kohta rohkem infot leida. Samuti on kirjeldatud erinevaid veebis ja telefoni teel levivaid pettuseid ning jagatud soovitusi, kuidas tunda ära petukõned ja -kirjad ning mida nendega edasi teha.
“Küberkuritegevus muutub aina aktiivsemaks ja seetõttu on sellise info jagamine ja pidev üle kordamine hädavajalik,” nentis Liiberg. “Eriti oluline on see nende inimeste puhul, kes päris igapäevaselt digimaailmas ei toimeta ja ei pruugi seetõttu piisavalt hästi vahet teha, mis on pettus ja mis mitte.”
Ta lisas, et pettuste kirjeldusi ja käitumisjuhendeid tasub lugeda ka neil, kes peavad end igati kogenud internetikasutajateks.
“Küberpätid muutuvad kahjuks järjest osavamaks, välja mõeldakse aina uusi viise inimeste petmiseks ja paraku langevad nende õnge pahatihti ka igapäevased veebis viibijad,” nentis Liiberg. “Seetõttu tuleb kindlasti kasuks, kui enne oma lähedase juhendama hakkamist ka ise selle info taas üle loed ja nüansid meelde tuletad.”
Lisaks pettuste äratundmisele leiab veebilehelt ülevaatlikku infot ka selle kohta, kuidas teha turvaliselt telefonikõnesid ja oma kontakte hallata, kuidas kirjutada, saata ja vastu võtta e-kirju, milliseid kasulikke äppe võiks telefonis olla ning kust ja kuidas neid alla laadida, mida tähendavad levinumad ikoonid, kuidas teha telefoniga pilte ja raamatuid lugeda ning veel palju muud.