Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamiseks rakendab Telia finantseerimisteenuste pakkumisel mitmesuguseid seaduslikke hoolsusmeetmeid, mis tulenevad regulatiivsetest nõuetest ning lähtuvad klientide riskipõhisest ning „tunne oma klienti“ põhimõtetest.
„Tunne oma klienti“ põhimõtte alusel küsime Telia järelmaksu klientide käest erinevaid täpsustavaid küsimusi regulatiivsete nõuete täitmiseks ja vastavate hoolsusmeetmete rakendamiseks. Kohaldatavad hoolsusmeetmed on:
Kliendi isikusamasuse ja esindusõiguse tuvastamine
Teabe hankimine asjaolu kohta, kas klient on riikliku taustaga isik või riikliku taustaga isikuks on kliendi pereliige või lähedaseks kaastöötajaks peetavad isikud
Peame koguma ja kontrollima kliendi andmeid ning regulaarselt neid uuendama. Kliendi andmed peavad olema õiged ja ajakohased
Riikliku taustaga isiku staatust küsib Telia kliendilt järelmaksu taotluse täitmise käigus enne finantseerimislepingu sõlmimist.
Riikliku taustaga isik on füüsiline isik, kes täidab või on täitnud viimase aasta jooksul Eestis, Euroopa Liidus või rahvusvahelistes organisatsioonides avaliku võimu olulisi ülesandeid; kelle suhtes jätkuvalt esinevad sellega seotud riskid, samuti sellise isiku perekonnaliikmed ja lähedased kaastöötajad.
Täpsemalt saad tutvuda kõigi Eesti ametikohtadega, mille täitjaid loetakse riikliku taustaga isikuteks, Riigi Teataja lehel .
Riikliku taustaga isiku pereliige on tema abikaasa või abikaasaga samaväärseks peetav isik; vanem; laps; lapse abikaasa või abikaasaga samaväärseks peetav isik.
Riikliku taustaga isiku lähedaseks kaastöötajaks peetav isik on füüsiline isik, kelle kohta on teada, et ta on juriidilise isiku või usaldushalduse tegelik kasusaaja koos riikliku taustaga isikuga; tal on lähedased ärisuhted riikliku taustaga isikuga; ta on riikliku taustaga isiku huvides loodud juriidilise isiku või usaldushalduse tegelik kasusaaja.