Telia panus ühiskonda
Missioon Telias
Meie missioon Telias on panustada ühiskonna arengusse, et Eesti oleks parem paik nii elamiseks kui töötamiseks.
Algatades uusi projekte või edendades mõnd käimasolevat, mõtleme alati ka sellele, milline on seotud tegevuste keskkondlik jala- või käejälg. Arvestame digilõhe ohuga ning proovime tegutseda nii, et keegi ei jääks kõrvale.
Peame oluliseks, et kõik privaatsuse ja turvalisuse nõuded oleksid parimal moel täidetud.
Panustamine olulistesse mõjuvaldkondadesse nagu keskkonnahoid, digitaalne kaasatus, privaatsus ning küberturvalisus on osa Telia väärtustest ja äristrateegiast.
Keskkond ja ringmajandus
Digitaalne kaasatus
Privaatsus ja turvalisus
Jätkusuutlikkus
Põimime oma strateegiatesse ja innovaatilisse töösse ka ÜRO säästva arengu eesmärke, keskendudes enim tööstuse, taristu, jätkusuutlikumate linnade ja kliimamuutuste vastaste meetmete kasutamisega seonduvasse.
Jagame ka rahumeelsete ja kaasavate institutsioonide põhimõtteid. Meie jaoks on olulised sooline võrdõiguslikkus, ookeanid ja mereressursid, loomulikult ka tööhõive, majanduskasv, üleilmne koostöö ning jätkusuutlik energia.
Kõikide püstitatud eesmärkide täitmine on võimalik tänu meie töötajatele, klientidele ning partneritele. Lisaks oleme liitunud mitme organisatsiooni ja leppega, et panustada ühiskonna arengusse laiemalt:
Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum
Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum (VEF) on väljastanud Telia Eestile kõrgeima ehk kuldtaseme kvaliteedimärgise, mis on tunnustus ausa, teadliku ja keskkonda säästva tegevuse eest.
Kvaliteedimärgis omistatakse Eesti Vastutustundliku Ettevõtluse Indeksis osalenud ettevõtetele, kes peavad oluliseks jätkusuutlikku arengut ja panustavad strateegiliselt ühiskonda ja looduskeskkonna hoidmisse.
Tunnustused ja sertifikaadid
Telia Company
Telia Eesti
Raportite arhiiv
Keskkond ja ringmajandus
Digitaliseerimine
Digitaliseerimisel on keskkonna vaates suur potentsiaal – pakkudes klientidele keskkonnasäästlikke lahendusi, saame vähendada nii otseseid kulusid kui ka süsinikuemissioone.
Selle raames oleme oma keskkonnaga seotud teekonna järgmiseks teetähiseks seadnud teaduspõhised eesmärgid, mille on kinnitanud Science Based Targets Initiative (SBT) ehk teaduspõhiste sihtide algatus.
Eesmärgid
Keskkonnahoiu vaates plaanime muuta kogu oma tegevuse aastaks 2030 nii emissioonide kui ka jäätmevabaks. Selleks, et ambitsioonikad eesmärgid saavutada, oleme 2025. aastaks püstitanud vahe-eesmärgid:
Telia on valinud oma jalajälje arvutamiseks ettevõtte väärtusahela põhjal toimiva skaala Scope3, mis võimaldab ettevõttel hinnata kogu oma väärtusahela heitkoguse mõju ja kindlaks teha, kuidas kõige efektiivsemalt CO2-neutraalsuseni jõuda.
Suurima osa Telia emissioonidest moodustavad ostetud teenused, tooted ja klientide juures energiat tarbivad Telia seadmed.
0 CO2 - Roheline energia
0 Waste - Telia eesmärgiks on muuta oma tegevus täielikult jäätmevabaks
100% Action
Rohelised pakkumised
Oleme Telias võtnud üheks eesmärgiks seadmeringlusse panustamise, mis toetab ettevõtte keskkonnaeesmärkide täitmist.
Tutvu toodetegaMida teha kasutatud seadmetega?
Keskkonna hoidmiseks ja loodusressursside säästmiseks peaksid kasutatud seadmed viima elektroonikajäätmete kogumispunkti.
Mis on elektroonikajäätmed?
Elektroonikajäätmed on näiteks kasutatud arvutid, mobiiltelefonid, telerid, kaamerad, olmetehnika, akud, patareid jms.
Miks kogutakse elektroonikajäätmeid?
Elektroonikajäätmete kogumise eesmärgiks on nende taaskasutamine võimalikult suures ulatuses. Kasutatud sülearvutites, telerites ja mobiiltelefonides leidub näiteks kulda, hõbedat, vaske ja teisi haruldasi metalle, mida saab uuesti kasutusele võtta. Samuti saab taaskasutamisega vältida kahjulike ainete sattumist keskkonda.
Kuhu saan kasutatud seadmed viia?
Kasutatud seadmed saad viia elektroonikajäätmete kogumispunktidesse või tuua Telia esindusse.
Vaatan esinduste kontakt-andmeid.Kus asuvad elektroonikajäätmete kogumispunktid?
Kogumispunktide asukohti näed MTÜ Eesti Elektroonikaromu kodulehelt ning MTÜ EES-Ringlus kodulehelt.
Digitaalne kaasatus
Digitaalne kaasatus
Meie jaoks on üks olulisemaid ühiskondlikke ja sotsiaalseid eesmärke muuta Eestis elamine ja töötamine paremaks nutika ja kaasava digitaliseerimise kaudu.
Digitaalse kaasatuse puhul on oluliseks teemaks ligipääsetavus Telia teenustele ja seadmetele, mille tagamine kõigile Eesti elanikele on jätkuv ja igapäevane töö. Telia Company on seadnud endale eesmärgiks jõuda digitaalse kaasatuse teemadega 2025. aastaks miljoni inimeseni.
Soovime, et kõik inimesed oleksid senisest enam digitaliseeruvasse ühiskonda kaasatud ning käiksid tehnoloogia arenguga kaasas. Eriti keskendume selles töös lastele ja vanemaealistele.
Telia Eesti on ühinenud mitmekesisuse kokkuleppega ning on mitmekesisuse märgise Austame Erinevusi hoidja alates 2020. aastast.
Telia mitmekesisuse ja kaasatuse eesmärgid toetavad võrdseid võimalusi ja soolist tasakaalu.
Telia laste nõuandva paneeli uuringud
2022. aasta laste ja noorte privaatsuse uuringu raport2021. aasta uuringu raport: Laste kogemused internetis leviva väärinfoga
2020. aasta uuringu raport: e-õpe distantsõppe ajal
2019. aasta uuringu raport: Laste Nõuandev Paneel, online mängud ja e-sport
Nõuanded vanematele internetimängude kohta
Telia põhimõtted: vastutustundlik internetimängude mängimine
2018. aasta uuringu raport
Lapsed ja noored
Vanemaealised
Telia on juba aastaid silma paistnud vanemaealiste digipädevuste arendamisega – pea pooled 2021. aastal Telia kuvandiuuringus osalenutest nimetasid seda üheks oluliseks teemaks, millega Telia ühiskonnas tegeleb.
2021. aastal alustas Telia ja Tartu Ülikooli koostöös Noorte digimentorite programm, mille eesmärk on arendada noorte juhendamisel vanemaealiste digipädevust ja luua põlvkondadevahelisi kestvaid suhteid. Uued teadmised kaitsevad ka väärinfo ja pettuste küüsi langemise eest ning aitavad Telial kujundada tooteid ja teenuseid eakatele sobivamaks.
Telia ja ETV saate „Prillitoos“ koostöös sündis kümneosaline nutiabi rubriik, et vanemaealised saaksid selgeks arvuti kasutamise olulised reeglid ning oskaksid teha konkreetseid toiminguid alates info otsimisest kuni pangamakseteni.
Ligipääsetavus
Oleme loonud töörühma, et kohandada Telia teenuseid erivajadustega inimestele kättesaadavamaks: alustades telesisu ja veebikeskkondade ligipääsetavuse arendamisest kuni kogu kliendikogemuse ahela parendamiseni.
Naised tehnoloogiasse
Digitaalse kaasatuse vallas on Eesti ühiskonnas veel mitmeid väljakutseid: näiteks küündib naiste osakaal Eesti IT-ettevõtetes vaid 20%-ni.
Seepärast innustame uusi põlvkondi ja aitame kaasa sellele, et täna tööturul järgmisi väljakutseid otsivad naised leiaksid need just IT-valdkonnast.
Privaatsus ja turvalisus
Andmekaitse
Oleme uurinud inimeste käest, millised on nende jaoks olulisemad internetiturvalisusega seotud teemad. 47% vastajatest tõid esile andmete kaitse ja privaatsuse ning 33% küberkiusu küsimused.
Privaatsuse ja turvalisuse valdkonnas pidas 75% vastajaks olulisimaks isikuandmete kaitset ja turvalist internetikasutust.
Era- ja äriklientidele loodud teenused
Oleme oma era- kui äriklientidele loonud teenuseid, mis pakuvad kaitset enamlevinud küberohtude eest:
Lapsed
Telia eesmärk on tagada lastele ja noortele turvaline internetikasutus, sest lapsed on eriti haavatavad internetis leiduvatele ohtudele nagu küberkius ja vanusele mittesobiv sisu.
Vanemaealised
2021. aastal alustas Telia ja Tartu Ülikooli koostöös Noorte digimentorite programm, mille eesmärk on arendada noorte juhendamisel vanemaealiste digipädevust ja luua põlvkondadevahelisi kestvaid suhteid. Uued teadmised kaitsevad ka väärinfo ja pettuste küüsi langemise eest.
Telia IT teenused on sertifitseeritud ISO 27001 (infoturbe juhtimine) standardile, mis kinnitab, et Telia tuvastab, hindab ja juhib turvariske korrapäraselt.