See privaatsusteade on loodud Telia Eesti AS (Mustamäe tee 3, 15033 Tallinn, Eesti, registrikood 10234957) (edaspidi „Telia“) poolt. Teates selgitatakse, kuidas Telia Teie isikuandmete vastutava töötlejana Teie isikuandmeid töötleb ja kaitseb.
Isikuandmete kaitse on oluline Telia klientidele ja teistele isikutele, kelle isikuandmeid Telia töötleb. Seetõttu kaitseb Telia kõikide andmesubjektide privaatsust vastutustundlikult ja hoolikalt.
Isikuandmete töötlemisel järgib Telia , elektroonilise side seadust ja muid isikuandmete töötlemisele kohalduvaid õigusakte.
1. Millist teavet privaatsusteade sisaldab?
Privaatsusteade kehtib füüsiliste isikute andmete töötlemise suhtes, sõltumata sellest, kas tegemist on kliendi, Telia pakutavate teenuste kasutaja või ärikliendi teenuste kasutajaga. Lisaks võivad Telial olla koostatud teenusepõhised privaatsusteated, mis kirjeldavad isikuandmete töötlemist seoses konkreetse teenusega. Need dokumendid leiate Telia kodulehelt.
Privaatsusteates selgitatakse:
- kuidas Telia isikuandmeid kogub;
- milliseid isikuandmeid Telia töötleb;
- millistel eesmärkidel ja millistele õiguslikele alustele tuginedes Teie isikuandmeid töödeldakse;
- kui kaua Telia Teie isikuandmeid iga eesmärgi puhul töötleb;
- kuidas Telia Teie isikuandmeid kaitseb;
- kellele Telia Teie isikuandmeid avaldab;
- millised õigused on Teil seoses oma isikuandmete töötlemisega ja kuidas neid õigusi kasutada.
Mida privaatsusteade ei sisalda?
Privaatsusteadet ei kohaldata Teie isikuandmete töötlemisele teiste ettevõtete poolt, kui kasutate nende teenuseid või veebilehti, isegi kui need teenused olid teile kättesaadavad Telia sidevõrgu või teenuste kaudu. Neil ettevõtetel on omaenda privaatsus-ja küpsiseteated ning nemad vastutavad Teie isikuandmete töötlemise eest.
Telia pakub laias valikus tooteid ja teenuseid. Teie kohta kogutav teave sõltub Teie tellitavatest ja/või kasutatavatest toodetest ja/või teenustest ning andmetest, mida esitate meile toodete ja/või teenuste tellimisel või andmetest, mida sisestate Telia veebisaitidel, rakendustes ja muudel platvormidel registreerumisel.
Te ei ole kohustatud Teliale oma isikuandmeid avaldama, kuid võtke arvesse, et kui otsustate oma isikuandmeid mitte avaldada, ei pruugi Telial olla võimalik teile kõiki Telia teenuseid või asjakohaseid tooteid/lahendusi pakkuda.
Telia kogub Teie isikuandmeid järgmistel viisidel:
Otse Teilt
Need andmed esitate Teliale ise. Näiteks kui Teliaga äri ajate, Telia teenuseid ostate või tellite; või kui registreerute Telia teenuste kasutajaks või logite neisse sisse, külastate Telia veebilehti, vastate Telia kliendirahulolu-uuringule või võtate Teliaga telefoni, e-posti või veebivestluse teel ühendust.
Teie tekitatud andmed
Need andmed tekivad siis, kui kasutate Telia sidevõrke või teenuseid, st helistate kellelegi, saadate sõnumeid (SMSe), sirvite internetti, kasutate TV- ja meelelahutuslikke teenuseid, külastate Telia veebilehti ja rakendusi jne.
Tuletatud andmed
Need andmed luuakse Teie isikuandmete põhjal, näiteks andmeanalüüsiga turunduseesmärkidel tehtud järeldused Teie võimalike huvide või tarbimisharjumuste kohta.
Andmed muudest allikatest
Need andmed saadakse teistelt teenusepakkujatelt, riigiasutustelt või avalikult kättesaadavatest registritest, mida võivad pidada nt riigiasutused (rahvastikuregister, e-äriregister), pangad või krediidibürood (krediidikontrolli ja maksevõime hindamiseks). Telia töötleb seadusega sätestatud tingimustel ja kooskõlas privaatsusteatega töötleme ka teistelt Telia ettevõtetelt saadud isikuandmeid.
Isikuandmed (edaspidi ka andmed) on andmed, mis on otseselt või kaudselt seotud Teie kui füüsilise isikuga (tegemist võib olla kliendiga või kliendilepingu alusel teenuste kasutajaga, näiteks ärikliendi töötajad, partnerite esindajad või erakliendi pereliikmed, volitatud isikud).
Selguse huvides rühmitab Telia Teie isikuandmed järgnevatesse andmekategooriatesse.
Telia kogub ja töötleb Teie isikuandmeid ulatuses, mis on vajalik kindlaks määratud ja õiguspärastel eesmärkidel ning ainult siis, kui see on eesmärgi täitmiseks vajalik.
Käesolevas privaatsusteates on rühmitatud kõik töötlemise eesmärgid kaheksasse kategooriasse. Teil on erinevad õigused ja võimalused oma isikuandmete töötlemist mõjutada ja teha seda puudutavaid valikuid ning neid kirjeldatakse käesolevas privaatsusteates allpool.
Telia iga töötlemistoiming põhineb õiguslikul alusel. Telia töötleb Teie isikuandmeid Teie nõusoleku alusel, Teie ja Telia vahelise lepingu täitmiseks, õigusaktidest tuleneva kohustuse täitmiseks või Telia õigustatud huvides.
Andmetöötlus nõusoleku alusel
Teie nõusolekul võib Telia töödelda Teie põhiandmeid ja/või sideandmeid. Teie nõusoleku taotlemisel teavitatakse Teid selle eesmärgist ja sellest, kuidas saate oma nõusoleku igal ajal tagasi võtta.
Lepingu täitmiseks
Telia töötleb isikuandmeid lepingu täitmise õiguslikul alusel ka siis, kui see on rangelt vajalik lepingus toodud kohustuste täitmiseks. Selline isikuandmete töötlemine avaldub peamiselt Telia teenuste ja toodete teatava tulemuse saavutamises, mida isikuandmete töötlemist vältides ei ole seda võimalik teha.
Õigusaktidest tuleneva kohustuse täitmine
Kui andmetöötlus on vajalik seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks, ei saa Telia ega Teie ise langetada otsuseid selliste isikuandmete kogumise ja töötlemise kohta.
Andmetöötlus õigustatud huvi alusel
Kui Telia töötleb isikuandmeid õigustatud huvi õiguslikul alusel, hoitakse Teie ja Telia õiguste vahel tasakaalu. Sellel õiguslikul alusel töötleb Telia isikuandmeid oma sidevõrgu ja -süsteemide täiustamiseks ja arendamiseks, kasutamisstatistika koostamiseks jms, et tagada oma klientidele kvaliteetseid teenuseid, toodete ja teenuste sujuvat tarnimist ning parimat kliendikogemust.
Kui Telia töötleb õigustatud huvi alusel Teie isikuandmeid turunduseesmärkidel ja profileerimiseks, on teil alati õigus esitada töötlemisele vastuväiteid Telia e-keskkonna kaudu.
Automatiseeritud otsuste tegemine on Teie isikuandmete töötlemise viis, mille puhul tehakse otsuseid tehnoloogiliste vahendite abil ilma inimese osaluseta. Automaatne otsus võib põhineda erinevatel töötlemistoimingutel, näiteks profileerimisel, ning nendel töötlemistoimingutel peab olema asjakohane õiguslik alus. Kui protsess sisaldab ka mingisugust inimtegevust, ei loeta töötlemist automatiseeritud töötlemiseks (nt kui inimene vaatab enne otsuse tegemist krediidikontrolli läbi).
Automatiseeritud otsuste tegemise raames isikuandmete töötlemisel kasutab Telia lepingu täitmise ja seadusest tuleneva kohustuse õiguslikke aluseid.
Juhul kui te ei ole rahul Telia poolt Teie kohta tehtud automatiseeritud otsusega, on teil õigus:
- paluda Telialt automatiseeritud otsuse tegemise asemel inimese sekkumist;
- väljendada oma seisukohta;
- otsus vaidlustada.
Telia säilitab Teie isikuandmeid privaatsusteates nimetatud eesmärkide saavutamiseks vajaliku aja jooksul või nii kaua, kuni seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks vajalik, vastavalt ülal punktis 4.2 toodule.
Tuleb arvestada, et teatavatel juhtudel kehtivad privaatsusteates toodud tähtaegadele erandid. Näiteks ei kohaldata mõningaid automaatseid tähtaegu võlgnevustele või juhul, kui Telia peab säilitama Teie isikuandmeid, et kaitsta end õiguslikes vaidlustes ja nõuetes, mispuhul säilitatakse andmeid seni, kuni Telia kaitsmine Telia vastu algatatud menetlustes seda nõuab. Samuti ei kehti privaatsusteates toodud tähtajad anonüümsete andmete säilitamise osas, sest sellisel juhul ei töötle Telia enam isikuandmeid.
Allpool leiate erinevad andmete saajad, kellele Telia Teie isikuandmeid edastab.
Telia nimel isikuandmeid töötlevad partnerid asuvad mõnikord väljaspool Euroopa Liitu (EL) või Euroopa Majanduspiirkonda (EMP). Isikuandmete edastamisel väljapoole ELi või EMP-d tagab Telia lepingute abil (nt kasutades Euroopa Komisjoni lepingute tüüptingimusi) või muul viisil (Euroopa Komisjoni piisava kaitse otsus), et andmete edastamine toimub vastavalt seadusele. Lisaks tagab Telia, et Teie isikuandmed oleksid kaitstud olenemata sellest, kas neid edastatakse väljapoole EMP-d või mitte.
Telia hindab isikuandmete väljapoole ELi/EMP-d edastamise ja isikuandmetele väljastpoolt ELi/EMP-d juurdepääsemise riskitegureid edastamise mõjuhinnanguga. Edastamise mõjuhinnangu abil kontrollib Telia juhtumipõhiselt, kas kolmanda riigi õigus tagab isikuandmete edastamisel piisava kaitse. Telia teeb koostööd oma alamtöötlejatega, et koguda piisavalt teavet edastamise mõjuhinnangute tegemiseks ja lõpuleviimiseks. Telia hindab, kas ja milliseid lisameetmeid tuleks rakendada, lähtudes andmete edastamise riigi seadustest või tavadest ja asjakohaste kaitsemeetmete tõhususest. Telia hindab lisameetmete sobivuse kindlaksmääramisel nende meetmete tõhusust seoses edastamise või muu asjakohase stsenaariumiga, kolmanda riigi õiguse ja tavadega ning kasutatud edastusvahendiga.
Nimekirja EL-i välistest riikidest, mille andmekaitse tase on hinnatud piisavaks, leiate Euroopa Komisjoni veebisaidilt.
Euroopa Komisjoni lepingute tüüptingimustega saate tutvuda Euroopa Komisjoni veebisaidil.
9.1 Kuidas Telia Teie andmeid kaitseb
Teie isikuandmete kaitse on Teliale ülima tähtsusega, mistõttu rakendatakse vajalikke organisatsioonilisi ja tehnoloogilisi turvameetmeid, et tagada andmete terviklikkus, kättesaadavus ja konfidentsiaalsus. Need meetmed hõlmavad töötajate, teabe, IT-taristu, sisemiste ja avalike võrkude, samuti büroohoonete ja tehniliste seadmete kaitset.
Infoturbetegevuse eesmärk on tagada nõuetekohane andmete kaitse tase, samuti leevendada ja ennetada riske. Telia tagab sidevõrgu turvalisuse ja Teie saadetud sõnumite sisu ja vormi konfidentsiaalsuse, samuti ei avalda Telia nende saatmise aega ja viisi vastavalt Telia teenuste suhtes kehtivatele tingimustele ja õigusaktidele. Selleks vajalikke meetmeid rakendatakse kooskõlas Telia sisemiste turvaeeskirjadega.
Telia töötajatele kehtivad andmete konfidentsiaalsuse ja kaitse nõuded. Neile korraldatakse isikuandmete kaitse koolitusi ja töötajad vastutavad oma kohustuste täitmise eest. Samuti on Telia partnerid kohustatud tagama, et nende töötajad järgiksid samu eeskirju nagu Telia, ning nende töötajad vastutavad isikuandmete kasutamise nõuete täitmise eest.
Telia üldiste infoturbe eeskirjadega saate tutvuda Telia Company veebisaidil9.2 Kuidas saate ise oma andmeid kaitsta
Enne oma isikuandmete kolmandale isikule avaldamist või andmete kuhugi sisestamist kaaluge, kes on andmete saaja ja kui turvaliselt neid säilitatakse. Side- ja internetiteenuste puhul tuleb arvestada, et lubades hooletusest või mõnel muul põhjusel juurdepääsu oma andmetele (nt Telia iseteeninduses), annate juurdepääsu kõnelogidele, teenuse üksikasjadele, arvete esitamise teabele ja seotud isikute andmetele.
Kui kahtlustate, et Teie isikuandmeid on töödeldud vastuolus Telia privaatsusteatega või et Teie teavet on avaldatud võõrastele, teavitage meid sellest võimalikult kiiresti, võttes Teliaga ühendust mõnel allkirjeldatud meetodil. Nii on võimalik olukorda võimalikult kiiresti lahendada ja aidata ühtlasi võimalikku kahju vähendada. Oma andmeid saate alati kontrollida ja muuta alltoodud meetodite abil.
Teie õigused ja valikud sõltuvad töötlemise eesmärkidest ja asjaoludest.
Tutvu oma õiguste ja valikutega lähemalt.Kõiki eelnimetatud õiguseid saate kasutada Teliaga ühendust võttes ning oma isikut endale sobival viisil tõendades:
- e-posti teel Telia andmekaitseametnikule aadressil privacy@telia.ee;
- helistades klienditoe telefonile (+372) 639 7130 või saates e-kirja aadressil info@telia.ee
Kui Telia on Teie isiku nõuetekohaselt tuvastanud, registreeritakse Teie taotlus viivitamatult ja Telia asub seda töötlema. Telia annab Teile teavet Teie algatusel võetud meetmete kohta hiljemalt ühe kuu jooksul pärast päringu/avalduse saamist.
Teil on õigus pöörduda isikuandmete kaitset puudutava järelevalve eest vastutava Andmekaitse Inspektsiooni poole (www.aki.ee) ja esitada neile kaebus.
Telia on pühendunud vastutustundlikule ja jätkusuutlikule äritegevusele. Kui kahtlustate, et Telia on käitunud õigusaktide või privaatsusteatega vastuolus, saate sellest konfidentsiaalselt teada anda ka Telia Company vihjeliini (rikkumisest teavitamise süsteemi) kaudu.
Lisateave privaatsuse kohta Telia Companys on saadaval Telia Company veebisaidil Lisateave turvalisuse kohta Telia Companys on saadaval Telia Company veebisaidilSarnaselt tänaste sideteenuste, seadmete ja lahenduste kiirele arengutempole muutuvad ülimalt kiiresti ka nende pakkumiseks vajalikud andmetöötlustegevused. Telia annab endast parima, et privaatsusteade oleks ajakohane ja teile Telia veebisaidi www.telia.ee kaudu kättesaadav. Sel põhjusel soovitab Telia Teil regulaarselt külastada Telia veebisaiti, millelt leiate alati privaatsusteate värskeima versiooni. Samuti võime Teid teavitada kõige olulisematest muudatustest privaatsusteates e-posti teel või muul viisil.