Torm mõjutab ka sideteenuseid
Tormi tõttu on üle Eesti hulgaliselt elektrikatkestusi ja see mõjutab paraku ka sideteenuste tööd. Nii võib juhtuda, et elektrita piirkondades kannatab ka mobiilsideteenuse kvaliteet, kuna kõiki mobiilside tugijaamu ei saa elektrikatkestuste tarbeks varustada aku- või generaatori toitega. Pingutame hetkel selle nimel, et kõikides tormi tõttu kannatada saanud piirkondades esimesel võimalusel teenuste töö taastada. Mitmed Telia mobiilimastid töötavad hetkel statsionaarsete generaatorite toel, samuti kasutame elektrita jäänud mastide juures liikuvad generaatoreid, mis aitavad olukorda leevendada.
Kuidas käituda hädaabi korral
Telia tuletab meelde, et kui mobiilsideteenuses esineb häireid, saab hädaabi korral helistada numbrile 112 ka teiste operaatorite võrke kasutades. Selleks tuleb helistamise eel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabi numbrile.
Väldi elektrikatkestuse ajal asjatute kõnede tegemist
Üks peamine põhjus, miks tunnetavad inimesed pikema elektrikatkestuse korral näiteks mobiilsideteenuse kvaliteedi halvenemist, on tingitud võrgu ülekoormusest. Nimelt langeb pikema elektrikatkestuse korral rivist välja ka osa mobiilside tugijaamu ning tööle jäävad vaid need tugijaamad, mis on varustatud aku- või generaatori toitega. See loob olukorra, kus suurenenud kõne- ja andmeside koormused mõjutavad mobiiliteenuse kvaliteeti. Seetõttu on soovituslik säästa oma seadmete akut ning kasutada mobiiliteenuseid vaid siis kui see tõesti vajalik on. Kõnede asemel saab kasutada näiteks SMS tekstisõnumit, mis ei koorma nii palju ka võrku. Samuti tasub tähele panna, et kui elektrikatkestuse korral on hoones sees levi nõrgem ja helistamine häiritud, tasub seda proovida õues, kus levikvaliteet on reeglina parem.